سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

خط خطی های بی خاصیت ! با تحلیل استادم جناب آقای سهراب مظاهری

 

خط خطی های بی خاصیت ! با تحلیل استادم ، سهراب مظاهری

ثبت شده درتاریخ شنبه 11 آبان1392 به شماره سریال273960درسایت شعر نو

سایتهای :شعرناب – شعر 2 – فیس بوک

چه سخت است

آرامیدن دربستری

که  مداوا نمیکند هیچ مرهمی

دردت !

**

تازیانه میخواهددلم

تا شکنجه کند

عشق بی فرجامش !

* *

ازتیررس نگاهش فراری ام

میترسم

صیدم کند !

**

بارهمه بردوشم

بارخودم

برکفشم !

**

هرچه میگردم

پیدانمی کنم خودم

ثواب کنید پیداشوم !

**

غرق ام درشعرم

شعرم غرق درقلمی

که غرق کرده مرا !

**

چه میجوئی تو درشعرم

مگر گم کرده راهی !

**

پروارکردم خودم

 شدم مثل شیر

 اما پاستوریزه

نه بودارم نه خاصیت !

**

من شمع شبم توروزروشن هستی

تاریکی شب به  دامن  من بستی!

**

s@rv

http://shereno.com/5531/32178/273960.html

(تحلیل ارزشمند استادارجمندم جناب اقای سهراب مظاهری براین خط خطی های ناچیزم درسایت شعرنو)

سلام براستاد ارجمند جناب لقمانی

سروده های کوتاه وظریفنمایش مشخصات سهراب مظاهری

ولی ظریف به این معنا که ششمی اینگونه است :

هرچه میگردم

 پیدا نمیکنم خودم

ثواب کنید پیداشوم.."

توقفگاه همین جاست یعنی نبایدتندتندهمه راخواندوگذشت

من ماندم ومتاءمل دراین گمگشتگی راز آلود!!، این جا همان مسندی است که مبنای سُرایش شاعرراهویدا میکند ولی نمی توان آنرا تعریف وتشریح کرد، رازی که درهمان پنهانی خودمانده است وکسی هم به سهولت راه به دریافت آن نمی برد...رازی آتشناک که دل وجان را کباب کرده است ومشکوفه ی آن بردیگران ثواب می آید.

صاحب این سخن، پیدائی خودراسراغ نمی گیردچه آنکه نزد خود ومحبوبش هویدااست.

او، آن گمگشته ی هشیاربه درستی فرمان داده است :

بگذاردیگران بجوینداوراتابه اجروثواب مفاهمه اش نائل آیند

ایدون بادبرای حقیر نیز

 

نظرات 7 + ارسال نظر
فاطمه رضایی سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:13 ب.ظ http://arusakebiseda.blogfa.com

آنچنان ساده ام که گنجشکها هم می توانند در جیب هایم لانه کنند
با پروانه ای سال ها دوست می شوم
برای پای مورچه ام که به گل می ماند های های گریه می کنم
در دور و دراز باور خود کودک می مانم
همیشه
حالا
چقدر با من رو راستی
از اینجا تا کجای دنیا برای تو بدوم و یا با کدام شاخه ی خیانت
خودم را حلق آویز کنم
روزی وقتی که دیگر من نیستم
نمی خواهم
در پیدا و پنهان
تلخ بخندی
ویا به خنده بگویی که من
واقعا ساده بوده ام
حتی
در پیله ی تصور و تصویر
........................................
به روزم.[گل]

ماریا کرم نژاد پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ب.ظ http://saat-e-shenie.blogfa.com

درود بر شما جنا ب لقمانی و جناب مظاهری.
جناب لقمانی بزرگ سروده هایتان را در سایت شعرنو می خوانم و لذت می برم.عذر مرا بپذیرید که مهمان ناخوانده ی وبلاگ جنابعالی بودم
در پناه خدا باشید.

ابراهیم سبحانی(ناظر) جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:17 ب.ظ http://raghsesholeh.blogfa.com/

سلام
دوست عزیز
خوشحالم که موهبتی شد به عرض ادب وآموخنن ازشما

بلۏچانی زُبان( Balӧwčānī zobān) جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:20 ب.ظ http://ayoob673.blogfa.com

باسلام و عرض احترام
...........
( آپ درخواستی )
.......................
سرور ارجمند حضور شما باعث دلگرمی ماست

از حضور پر مهر و گرم شما پیشاپیش سپاسگزارم

آپــَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
..ღ♥ღ
..ღღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ
...ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღღ
.......................ღ♥ღ
...........ღ♥ღ...ღ♥ღ
...........ღ♥ღ
...........ღ♥ღ.........ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ..ღ♥ღ.......ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ......ღ♥ღ.....ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ ......ღ♥ღ
...........ღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥........ღ♥ღ
....................................................ღ♥ღ
.......................@@[گل]@@.............ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..............................@@................ღ♥ღ
..............................[گل]...............ღ♥ღ
...................................................[گل]
...................................................[گل]

farjad دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:11 ب.ظ http://shahresher.com

درود بر شما :

انجمن ادبی شهر شعر شما را دعوت می کند برای ثبت آثارتان در سایت

http://shahresher.com/

انجمن به شماره ی 523303/256/27/ زم کانون هنرمندان و همچنین در پایگاه

ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ثبت شده است . 4 همایش سراسری و چاپ آثار اعضا در کتاب شهر شعر ، از

جمله فعالیت های برجسته ی این انجمن می باشد.

ثبت نام در این انجمن به مدت محدود به مناسبت طراحی جدید سایت رایگان

می باشد .

با ثبت آثار خود از سرقت های ادبی پیشگیری نمایید

شما نیز می توانید یکی از اعضای کانون شاعران و نویسندگان ( شهر شعر )

باشید .

موفق باشید.

با سپاس.

محسن پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:40 ب.ظ http://mohsensi.mihanblog.com

سلام و عرض ادب استاد عزیز و گرامیم ..
خیلی سپاس که جواب دادید.. کوتاه های خیلی پربار و قابل تامل هستند و تحلیلی که استاد مظاهری عزیز زدند به دانش کم ما افزوده شده ..
بعد من درباره خودم عرض بکنم "که یک مسافر و رهگذر" که از اشنایی با شما از توی سات شعر نو به خودم می بالم و از اشعار و وجودتان بهره می برم ..
من لینکتون میکنم که بهتون سر بزنم ..
ارادتمند , دوستدار کوچک شما "محسن "..

مهتاب ایزدسرشت شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:18 ق.ظ

استاد زیبا وعمیق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد