سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

نروید شعری: تقدیم به خانم میتراعرب

 تقدیم به استادعزیزم سرکار خانم میترا عرب

**

ثبت شده در تاریخ شنبه 10 اردیبهشت 1390 به شماره سریال 127558 در سایت شعرنو - سایت آوای دل - سایت شعر ناب 

شوره زارم ، تودراین دشت دگر شخم مزن

که نرویَد دیگر

حتی علفی هرزنزاید اینجا

وتوبی حاصل وُ مغموم گذر خواهی کرد

سالها سوخته این خاک کویر

که نرویَدبذری درسینه ی آن

چشمه ها دردل کوه عشوه کنان

همه ازحاشیه ام راه به مقصددارند!

لیک خودتشنه ی یک قطره ی آب

که نباشدمارا

وچه خشکیده وُ برباد رود

دشت بی حاصل ما

خارهم قصدجدائی دارد

تا که منکوب کندخاطرما

وعقیم میماند این بستر ما

من که حاشا نکنم آنچه حقیقت دارد

که تونقاش شکوفای بهارانی وُ من

نقاش خزانی خُشکم

گرتوترسیم کنی ، گل خندان شودازاین قلمَت

برمن وُ این قلم بشکسته ، خُرده مگیر!

که دراین دشت غم انگیز کویر

نرویَدشعری

s@rv

نظرات 12 + ارسال نظر
میترا عرب دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ب.ظ http://konjesabr.blogfa.com


سلام عزیز
سلام نازنین
سلام بزرگوار
سلام استاد گرانقدر
سلام سراسر مهر و خوبی و وفا و درس و صمیمیت

شما را به هر که دوست دارید، اینقدر شرمنده ام نکنید... من خاک کف پای شمایم. من کجا و استاد بودن کجا آنهم استاد مرد بزرگی چون شما... چرا چوب کاریم می کنید.. چرا دوست دارید حقیر را شرمنده کنید؟ این تقدیمی بسیار ارزشمند که بر روی دل و دیده به منت دارم، مرا بس نیست که چنین خطابی را بالایش نوشته اید؟...
شما را به خدا قسم مرا در حضور لااقل بازدید کنندگانتان شرمنده نکنید و حذفش کنید. اگر شاگردتان صدایم نمی کنید همان میترا ی تنها مرا دلنشین تر است و مایه ی افتخار که ساده و دوستانه و خواهرانه خطابم کنید داداش خوبم

دست مهر پدری و استادی و دوستیتان را می بوسم و در مقابل این همه مهر و فروتنی سربزیرم
سربزیرم و ارادتمند

دوست دارم این شخصیت والا، این قلم توانا و این روح بزرگ را

تمام نرگس شیرازمان تقدیم مهرتان
تمام غزل های سروده و نسروده ام تقدیم مقام استادیتان

درود بر شما درود بزرگوار
تا همیشه شرمنده و ارادتمند

سلامت باشید و همیشه سبز و شادمان

صدهزاران درود و بدرود تا بعد

(شرمنده ام که در شعر ناب نمی توانم بر شعرتان کامنت بگذارم. فعلن فقط آوای دل هستم تا ببینم اینجا به کجا می رسم. در ضمن جهت اطلاع شعر تقدیمیم در آوای دل روی صفحه است. گفتم شاید بعد بفهمید و دلخور شوید که نگفتم)
یا علی

حورالعین اوجاقی دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:16 ب.ظ http://huria.persianblog.ir

درود بر استاد

و هر روز از انسانها یاد میگیریم از طبیعت یاد میگیریم

کاش دل این را داشتم تا شاگرد اول کلاس طبیعت باشم

بیشتر دلم برای شعر های شما تنگ خواهد شد چون به عللی

دیگه سایت نخواهم اومد .استاد مجبورید اینجا تحملم کنید

با احترام و ارادت

صبح سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ق.ظ http://radayekohne.blogfa.com

سلام استاد خیلی زیبا بود بیتی که گفتید:"ما شمع مرده ایم در گور عشق خود...پروانه نیستیم که هر سو گذر کنیم"...
واقعا بیت با مفهوم و تاثیر گذاری بود. مدتها بود موفق به زیارتتون نشده بودم. براتون آرزوی سلامتی و شادی و عمری پر برکت دارم. در پناه حق باشید

حورالعین اوجاقی چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ق.ظ http://huria.persianblog.ir

درود و سپاس استاد بزرگوار

بنده به علت سرودن اشعار ترکی مستوجب ترک ساین شعر نوشدم.آنها هم مامورند ومعذور
این روز ها بیشتر به این فکر میکنم :منکه شاعر نبودم منبع الهامی حامی من در این حرکت بوده
وظیفه دارم تا شعر هارا منتشر کنم ولی محیط بسته و محدود سایت .با خواننده هایی که شکر خدا دارای امکاناتی هستند
درد ها را باور دارند شاید درد های من درد شخصی آنها نباشد
برای انتشار شعر هیچ ناشری هم تا از بازار اطمینان نداشته باشد حاضر به انتشار نیست و منهم با حقوق باز نسشتگی
امکان سرمایه گذاری در این کاررا ندارم و اساسا آدمی جدی هستم واقعا نمیدانم چه کنم و نمیتوانم به کارم به شکل سرگرمی نگاه کنم فعلا احساس میکنم این (کار)من است
دیدگاهم در حال تغییر است (تواین سن!) تا چه پیش آید
با احترام واردت خالصانه

حجت حصاری چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:10 ق.ظ http://raghseashofte.blogfa.com

سلام استاد
بسیار زیبا بود
دعوتید برای نقد یه غزل

م.ی(لولی وش) پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:35 ب.ظ http://ahbanoo.blogfa.com

سلام دوست بزرگوارم
کامنت شما رو خوندم . ممنون از شما که بنده رولایق سر زدن و دوستی می دونید .
درسته عزیز . همانطور که همه می دونن سایت دچار یه سری مشکلات و علی الخصوص این اواخر دچار تنش های بی دلیلی شده . قهر کردن بعضی افراد و الی آخر ...
واقعیتش بنده شاید به عنوان یکی از مدیران سایت هستم . اما خدا میداند اصلا در امور جاری سایت دخالت نمی کنم . و محدوده ی خود را فط در حد تائئید اشعار ، آنهم وقتی میبینم اشعاری بنا به وقت نداشتن سایر مدیران زیاد از حد در انتظار مانده است می کنم .
و اگر دیدگاه یا نظری دارم ، تنها در حد نظر به جناب فکری اعلام میکنم . چراکه تصمیم گیرنده اصلی را او می دانم و سعی نمیکنم بر نظرات خودم تاکید و اصرار کنم . اما وقتی با چیزی مخالفم و جناب فکری موافق ، و آن کار را انجام می دهد ، حد اقل کاری که می توانم بکنم ، به عنوان یک کاربر ، نظر مخالف خود را در سایت اعلام کنم .
همانطور که بارها این کار را کردم . وبلاگی از خانم اوجاقی بود مبنی بر گلایه از شخص یا اشخاصی که بنده در آن وبلاگ نظر مخالف داشتم و نظر خود را ثبت کردم . یا همین وبلاگ تنش زای جناب حیدری در مورد نحوه ی کامنت گذاری ، آنجا هم آمدم و نظر مخالف خود را اعلام کردم .
در هر صورت بنده فقط می توانم مسائل و راه کارها را به مدیر کل سایت اعلام کنم . همین . تصمیم گیرنده خودشان هستند و شاید صلاح را آنچه انجام می دهند بداند .

آرزو پناهی(باران) جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ب.ظ http://sedaeepaeez.blogfa.com/

سلام بر استاد عزیز

ناخوانده بودنم را ببخشایید که سرزده وارد شدم

سروده هایتان ناب است.
برقرار باشید.

احمد سوسرایی شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ق.ظ

سلام.
دعوت شدید به...
susarayali.blogfa.com

جاویدنیا شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:03 ب.ظ http://nakhl-e-sharghi.blogfa.com/

سلام استاد عزیز جناب لقمانی


شعر زیبایی بود


با "اوستا عبدالحسین" آپ هستم...
منتظر حضورتون...

پاینده باشید

[گل]

مهدیار شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:29 ب.ظ http://mahdi-oraei.blogfa.com

سلام دوست عزیز...
زیبا بود اشعارتون ... و خواندنی هست اگه برای خواندنم قدم بنهی بر سرم ...

حورالعین اوجاقی دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ق.ظ http://huria.persianblog.ir

سلام استاد بزرگوار

من همان خار جداگشته ز بستان توام

استاد م ممنون که جهت دلداری قدم رنجه فرمودید ولی فعلا نیاز به لحظات آرامی دارم البته شعر را رها نکردم وبعضی از کارهایم را در وب قرار میدهم ولی واقعا آرامش لازم دارم فکرکنم عرض کردم آدم عمل گرایی هستم فعلا دارم فکر میکنم چکار کنم مفید ترم ؟تا خدا راهی راپیش پایم بگذارد.

مصطفی احمدی سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:34 ب.ظ http://ahmadi555.blogfa.com/

سلام استاد

اشعار زیبایتان را خواندم و لذت بردم . موفق باشید

با افتخار لینکتون کردم. با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد