سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

آتشی گشتم

 ثبت شده در تاریخ سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 به شماره سریال 129651 در سایت شعرنو

وسایت شعرناب

من که با خود درتمام لحظه هایم ساختم

دوری اش را عُقده کردم دردلم انداختم

گفتمش بازآ که این بستان زگل خالی شده

شوربلبل درقفس خاموش چون لالی شده

بازهم دیدم که بی اوسوی حرمان می روم

بی خبرباشدزحالم چشم گریان می روم

گفتمش دیگر مرواینجانباشد نای من

خارگشتی زخم کردی باردیگرپای من

رفت وُاو حتی نگاهی زیرپاهایش نکرد

سنگ گشتم سدشدم اوچاره راهش نکرد

هرچه کردم دیده را برهم زنم آخرنشد

غم درون سینه ام پنهان کنم کاخرنشد

بازشب آمددلم ازدوریش بی تاب شد

اشک چشمانم بسان بارش وُسیلاب شد

آسمان دیگرشده تاریک ازغوغای عشق

کس نداند درداین پنهانی رسوای عشق

لب فرو بستم نگویم درد خود را با کسی

چون نمیداندچه باشد دردوغم با بی کسی

آتشی گشتم که می سوزدتن وجان مرا

دودآن هم سایه اندازد دوچشمان مرا !

ترسم این آتش بسوزدعاقبت دامان او

چون که من گشتم اسیروعده وُپیمان او!

s@rv

http://sarvenaz.blogsky.com

شوم بخت

 

ثبت شده در تاریخ سه شنبه 13 اردیبهشت 1390 به شماره سریال 127906 در سایت شعرنو

سایت شعر ناب – آوای دل

هیچکس این راندیدمن مرغکی وامانده ام

هرکه آمد ناله کردمن درقفس جا مانده ام

هرچه من پرپرزدم این دردوغم درمان نشد

چشمها کوراست نمی بینندکه اینجامانده ام

کس نمی فهمد دراین زندان صدای کال من

پس چه میداننداین مردم دگر ازحال من

هرکسی ردشدبرایم آه وُحسرت میخورد

گم شدم درخودنمی پرسد کسی احوال من

بس کنید این ناله هاهم مرهم دردم نشد

غصه هاتان هم علاج چهره ی زردم نشد

درقفس من مانده ام، دیگر مسوزانید دلم

اشک وغمهاگرمی این کلبه ی سردم نشد

دردمندم ، مَنترِ این ظلم رندان گشته ام

بیگناه هستم ، اسیرقفل وُزندان گشته ام

گرگناه است عشق دیگرحکم اعدامم دهید

بخت من شوم است ، که پنهان گشته ام

s@rv

http://daftaresher.mihanblog.com

نروید شعری: تقدیم به خانم میتراعرب

 تقدیم به استادعزیزم سرکار خانم میترا عرب

**

ثبت شده در تاریخ شنبه 10 اردیبهشت 1390 به شماره سریال 127558 در سایت شعرنو - سایت آوای دل - سایت شعر ناب 

شوره زارم ، تودراین دشت دگر شخم مزن

که نرویَد دیگر

حتی علفی هرزنزاید اینجا

وتوبی حاصل وُ مغموم گذر خواهی کرد

سالها سوخته این خاک کویر

که نرویَدبذری درسینه ی آن

چشمه ها دردل کوه عشوه کنان

همه ازحاشیه ام راه به مقصددارند!

لیک خودتشنه ی یک قطره ی آب

که نباشدمارا

وچه خشکیده وُ برباد رود

دشت بی حاصل ما

خارهم قصدجدائی دارد

تا که منکوب کندخاطرما

وعقیم میماند این بستر ما

من که حاشا نکنم آنچه حقیقت دارد

که تونقاش شکوفای بهارانی وُ من

نقاش خزانی خُشکم

گرتوترسیم کنی ، گل خندان شودازاین قلمَت

برمن وُ این قلم بشکسته ، خُرده مگیر!

که دراین دشت غم انگیز کویر

نرویَدشعری

s@rv

درس لقمان : تقدیمی استادمیتراعرب

شاعر:استاد سرکارخانم میترا عرب

تقدیم به استادمهرواخلاق وبزرگی برادربزرگوارم جناب کریم لقمانی

 ثبت شده درسایت شعر ناب 8/2/90 و سایت آوای دل
بنام یزدان

ای کریما ! خبری نیست ازآن تابشِ نور

تاکه گرما بدهد محفلِ مارابا شور

نیست رودش که ازآن نوشم وُ دریاگردم

ساحل آرام بگیرد، همه ازموج شعور

من ازاین نایِ نیِ توست که مستی گیرم

کرمی ورز وبیاورتودراین خانه ، سرور

سخن ازچنگِ توبیرون چوشود، چنگ زند

بردل انگارنشسته است به تختش شاپور

تواگرنغمه سرائی همه ازدردِ درون

مهرپنهان بکنداین دل ، مهمانِ به سور

میترا ! درطلب درس به لقمان چورسی

درسِ مهرش بشنو ! دورشوازکین وغرور

http://konjesabr.blogfa.com/

(میترا عرب)

عاشق وُشاگرد توهستم

 

تقدیم به بزرگواردوستم استاداحمدالبرز 

ثبت شده در تاریخ پنجشنبه 25 فروردین 1390 به شماره سریال 125741 در سایت شعرنو 

گفتم که نگاه تومرا آتش جان است    گفتی نشودباورمن، فکرتو آن است

گفتم چو بمیرم که تو با خنده نگردی    گفتی چوبمیری توکه با زَنده نگردی

                 گفتم چه کنم مهرتوراجان به لبم کرد    گفتی که دگرناله ی توغرق تبم کرد

گفتم من دیوانه چرا دل به توبستم    گفتی بخیالت که منم مثل تو هستم

                  گفتم توبیا گوشه ی چشمی به دلم کن   گفتی پکرازحال خرابِ تو ، ولم کن

گفتم نشودیک نظری روبه من آری    گفتی شب وُروزتوشده گریه وُزاری

گفتم مزن این وصله ی ناجوربه بارم   چون نیست مرا فرصت دیدارتوزارم

پس شعرچه باشد توبرایم به سرائی       گفتی که دلم سوخت که ازغصه درآئی

کم شعربگونیست درآن معنی وُمقصود     چون وزن درآن نیست بخوانی بشودپود

                دانی که توشاگرد، من استاد تو بودم؟    با اینکه توتنبل شده ای یاد توبودم

خندیدم ازاین حرف دلت شاد نشستم    چون باردگرعاشق وُ شاگرد توهستم

s@rv 

http://daftaresher.mihanblog.com/