سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

و تو که میخندی !!

   ثبت شده در تاریخ دوشنبه 22 آذر 1389 به شماره سریال 112306 در سایت شعرنو

وسایت شعرناب

**

خودرا می فریبم

که ز تودل بریده ام

می هراسم ازآن نگاه

که مراخواب میکندودررویاهایم رسوخ

ودربیداری چوبیگانه ای غریب

که نگاه خسته ام نمی بینی

ودلی که درگروتوست

نفرین به آن که قلبت از سنگ ساخت

ومراکه چوخاک مرده درزیر سنگ سرگردان

وبارانی که درراه

تاصیقل دهدتنت

ومن سودا زده راغریوکشان به دوردستها هدایت کند

تا طنینم درگرداب بغض خفه گردد

هم صدابا سمفونی غم

که قطره قطره ازناودان شکسته قلبم چکه میکند

 توهنوزهم ناباورانه نظاره گرم هستی

که همراه سیل ویرانگرنگاهت

ذهنم درمرداب غم

غرق میشود

وتو که میخندی!!

s@rv

چه حکایت کنم تورا ؟

 ثبت شده در تاریخ یکشنبه 21 آذر 1389 به شماره سریال 112116 در سایت شعرنو

سایت آوای دل – سایت شعر ناب

**

امشب دلم دوباره شده بی قرارتو        خواهم سفرکنم دگربارسوی دیارتو

ترسم که گم شوم درکوره راه خود        اما نمیتوان نشست چشم انتظارتو

آن وعده های توازسال هم گذشت        کی میشودکه دوباره نشینم کنارتو

بارفتن توخزان گشت وفصل زرد        من بی قرارتوهستم که ببینم بهارتو

ازدردبی کسی چه حکایت کنم تورا        من انتظارنشستم به قول و قرارتو

روزوداع تواشک ازدیده میچکید        گفتی چگونه ببینم دوچشمان زارتو

درباغ گل نشستی وبا گل توهمدمی        برمن نظرنما، که خشکیده خارتو

ازداغ دوریت دل من بوی غم گرفت        خوش آن زمان که بینم رخ گلعذارتو

روزوشبم که شد همه تار وبی فروغ        نیست شادی به دل چولیل ونهار تو

شمعی شدم زدوری پروانه سوختم        خوش بادآن دلی که شودهمجوارتو

s@rv

ترانه : اسیر

 

 ثبت شده در تاریخ پنجشنبه 18 آذر 1389 به شماره سریال 111897 در سایت شعرنو

    وسایت شعر ناب 

******

تقدیم به دوستان تراته سرا درسایت شعر نوُ، هرچندناچیز 

*****

گفته بودم بی تومیمیرم نرو * من اسیردست تقدیرم نرو

بازهم دیدم خرامان میرود * بی خبرازحال جانان میرود

تابه کی نالم من ازافسردگی * عاقبت کارم شده دل مردگی

گفتمش تنها مرووامانده ام * من چراازقلب توجا مانده ام

بازهم خندیدوتنهایم گذاشت * غصه دارروزوشبهایم گذاشت

هرچه کردم عشق راپنهان کنم  * اشک غم خالی زچشمانم کنم

بازهم دیدم گرفتارش شدم * یا اسیرکوچه بازارش شدم

من شکستم بازدراین زندگی * عاشقی دلخسته بادرماندگی

کاش بازآیی که درمانم کنی * یا که آتش برتن وجانم کنی

گفته بودم بی تومیمیرم نرو * من طبیب عشق میگیرم نرو

s@rv 

 

http://www.farsfootball.com

http://daftaresher.mihanblog.com

کاش بازبچه بودم امابابابود

 ثبت شده در تاریخ چهار شنبه 17 آذر 1389 به شماره سریال 111796 در سایت شعرنو

وسایت شعرناب 

****

خاطرات بچه گی مانده درخیال من،کوچه کوچه زیرپا

بازی الک دولک،عابران راغلغلک

کاسبان کوچه ها،خسته ازکارهای ما

گاهی هم پرتاب سنگ به شیشه ها

گاه زنگ خونه ها،ضجه ازدستهای ما

فحش ازهمسایه ها،یا شکستن گُلوپِ کوچه ها

روی اون بام حموم مردونه،ازکنارشیشه ها

آب یخ کرده بریزیم روهمه

تا که تون دارحموم بایک چماق

با همون لنگ حموم، بکنه دنبال ما

شب که میشد خسته از بازی روز

بالباسی پاره دستانی کثیف،بازگشت به خونه ها

دادوبیدادپدر،مادرازدادپدرمیشد پَکَر

بچه جان درست کو؟ مشقت کو؟

حیف اون پولی که خرج توکنم

کم بجای مدرسه بابچه های ناخلف بازی بکن

نمیخواد درس بخونی ، بروسربازی بکن

عاقبت هم زیرشلاق وکتک،پای من تویِ فلک

یا با ترکه ی نار،بادودستهای توحوض یخ زده

نوش جون همه تون، دودست من سیاه میکرد

منوُغُرغُرکردن مادرم قهر کردن

شاباجی توپستوپنهان گشتن

بعدازاون تویِ جوغن گوشت کوبیدن

شام ما یخنی نخود،یاشبی هم دوپیازه آلوبود

درس ومشق ومدرسه ،هیچ نبودتوکارمن

تحفه یِ هرسالِ من

نمره های همه صفر،درحساب وهندسه

درسهای دیگه ، قربونش برم همه ناپلئونی بود

شب جمعه همگی شاهِ چراغ،کارما زیارت این آقا بود

مادرم ،چادُرش رویِ دوچشمهاش میگرفت گریه میکرد

اومرادعا میکردبچه ام قبول بشه

زودتربزرگ بشه عاقل وُ سربه زیربشه

حالا ماقبول شدیم ،بزرگ شدیم عاقل و سربه زیرشدیم

بابا نیست تا ببینه،بچه بی درس وکتاب، حالا استادی شده

کاراو هم شده شعرو شاعری چون فوت آب

شعراو نه وزن داره نه قافیه ،که قلم گشته زدست او کباب

تابه اونجا که سعادتخانی گفت،همه دلنوشته بودشعرنبود

کاش بازبچه بودم شعرنبود ،اما بابابود

s@rv

(آجان : پاسبان) - (گُلوپ : لامپ) – (ترکه نار: چوب انار) – (شاباجی: آبجی ) –(یَخنی نُخود : دیزی .آبگوشت نُخود) – (دوپیازه آلو : خوراکی باپیاز.سیب زمینی وتخم مرغ وادویه ) – ( جوغن : هاون سنگی )

اکنون بی تو تنهایم

 ثبت شده در تاریخ شنبه 13 آذر 1389 به شماره سریال 111329 در سایت شعرنو

وسایت شعر ناب

****

من نه گردابم چومردابم

غوطه ور درلابه لای سیل غم خوابم

اکنون سردو بی آبم

من نه سروسایه اندازم

خشک هستم، حسرتم یک قطره ای باران

شایدغم فروریزد

خیس گردد شاخه های من

ریشه ها خشکیده درگِل، ساحلی دورافتاده ازآبم

من کویرشورزارم

دردشتِ ماسه زاروگرم وبی حاصل

سرنوشت من اسیر باد ،سینه مالا مال ازفریاد

من غبارخسته ازبادم

چون شب سرد زمستانم

شکار دست صیادم

درون دام مانده ، رفته ازیادم

من همان آهنگ پائیزم

فصل آوای غم انگیزم

چوبرگ خشک می ریزم

من همان شب پای شب گردم

زترس گرگ میگردم

من صدای خسته دریک ساز چوپانم

تا که زیرپنجه های خشک وپژمرده

نوای غم برافروزم

من همان توفان دریا موج سرگردان

قایق بشکسته درساحل

ناخدای خسته از آبم

چوفانوسی خموشم دردل دریا

من نه آبم

چشمه ساری ازگِل ولایم

من چوخورشیدم ولی ابرسیاه افتاده برجانم

من تمام شعر غمهایم

چونکه اکنون بی تو تنهایم

s@rv  

http://www.farsfootball.com

http://daftaresher.mihanblog.com

گم گشته دل

  ثبت شده در تاریخ شنبه 6 آذر 1389 به شماره سریال 110630 در سایت شعرنو

وسایت شعر ناب

 ******* 

گم گشته دل ازپیش من کیست که پیدایش کند                                 

                                         نیست دراین خانه کسی تااینکه شیدایش کند

تشویش باید تا به کی درسینه همراهم شود                                  

                                              مشتاق هربیگانه ام چون دوست رسوایش کند

این دل به غارت میرودچون باغبانش خفته بود                              

                                               بااین که که دل دیوانه بود دانم به یغما رفته بود

  چون شمع سوزانم هنوز میسوزم ازهجران او                                 

                                               بلبل عزاداری کند چون غنچه اش نشکفته بود

شب رفت وروزآمدپدید دیگر کسی دل راندید                                  

                                          دانم که دل افسرده شد با غم زدست ما پرید

    شاید که شب پید اشود مرهم گذارد زخم ما                                       

                                         هرچند میدانم که دل بشکست ُواو ازمارمید

    دیگرنمیخوا هم کسی دنبال دل جویا شود                                        

                                       دانم میان قصه ها این دل خودش پیداشود

اورفت تابی دل شوم با غصه ها همدل شوم                                  

                                          دراین شب تاریک وغم این دل مرا رویاشود

s@rv 

 

http://www.farsfootball.com

http://daftaresher.mihanblog.com

بجای خنده میگریم

 ثبت شده در تاریخ چهار شنبه 3 آذر 1389 به شماره سریال 110356 در سایت شعرنو

وسایت شعرناب 

******* 

فلک دیگرازاین بشکسته دل حالی نمیگیرد

ازاین دیوانه ی گم گشته احوالی نمیگیرد

حکایت چیست دراین سرنوشت شوم فردایم

چرادیگربرای طالع فردای من فالی نمیگیرد

همیشه چون چراغ روشنی من درعیان بودم

چوشمعی سوختم من روشنای عاشقان بودم

که امروزم چوخاکستر شوم درباد ویرانگر

که میدیدم شیدائی دلداران اماخودنهان بودم

نه پردارم نه پروازی اسیریک قفس گشتم

که ازوهم فنای خوددرآن هم بی نفس گشتم

خزانم چون رسدپرپرشوم من دست گلچینان

گلی خشکیده درصحرابسان خاروخس گشتم

به لب میخندم ودردیده من اندوه وغم دارم

پریشانم، چوشبنم روی گونه اشک کم دارم

که میداند؟درشعرم هزاران قصه پنهانست

بجای خنده میگریم که درسینه ستم دارم

s@rv