سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

بُروبی خیال این عشق !!

 ثبت شده درتاریخ یکشنبه25تیر1391به شماره سریال185745درسایت شعر نو

وسایتهای :آوای دل – شعرتک – شعریک – شعرناب

نه توان ناله مانده نه رهی به لانه دارم

نه امیدتازه دردل ،  نه ازاین زمانه دارم

چوبرفته کاروانم شده ام دوباره بی،خود

نه خود ازخودم بدانم نه دگرنشانه  دارم

همه آرزوی مُرده ،  شده هرلیل وُ نهاری

که تباهی شده حاصل به چه من بهانه دارم

چه سیه شبی گشوده ، پس روزِ روشنائی

که بجای مرهم دل ، شوک تازیانه دارم

به صدای تاروتنبور ، دلم آشنا نباشد

که به سوگ خود نشسته غم آشیانه دارم

همه لحظه ها هدررفتهُ نمانده وقت شادی

عجبا ازاین تمنا ، چه دراین سرانه دارم

من وُ رسوائیِ این دل شده درکوی وُمحله

که برای عشق باطل ، تب هرشبانه دارم

همه خسته تاروپودم خس وُخارِبی حصارم

گلِ خشکیده ی باغم ، هوس جوانه دارم

بُروبی خیالِ این عشق که زمانه بی مراداست!

چه کنم که خود ندانم غمِ بچه گانه دارم !!

s@rv

http://shereno.com/5531/22294/185745.html

 

بنام تقدیر مکن

ثبت شده درتاریخ جمعه2تیر1391 به شماره سریال181473 درسایت شعر نو

وسایتهای : شعرناب – آوای دل – شعرتک – شعریک – فیس بوک

دردیست فزون شده توتعبیرمکن

این پای شکسته ام توزنجیرمکن

کم گوی توازحال پریشانیِ من

پس شعرمرا دوباره تفسیر مکن

بگذار زدست توکمی گریه کنم

این روزپریش من توتغیر مکن

زخم است دل وُسینه رنجیدهِ من

دیگرتواسیرضرب شمشیرمکن

رسواشده ی شهرودیارم کردی

این عکس مرابه دیده تصویرمکن

بنگربه نگاهم که چه مغموم شده

باغصه دگرمرا تو درگیرمکن

رفتم زبرت برای من سینه مزن

درمُردن من دگر توتکبیر مکن

کم مغلطه کن اگرکلامی داری

این رفتن من بنامِ تقدیر مکن

s@rv

**

چندبارخانه تکانی کردم

اما هنوز شعرم میان ذباله ها پیدا نکردم

کاش شعورم مفقود میشد

تا همیشه منتظر آنچه نیست نباشم