سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

عاشق دخترک همسایه

 ثبت شده در تاریخ یکشنبه 5 تیر 1390 به شماره سریال 133896 در سایت شعرنو – 

 وسایت شعرناب  

این کمرخم شده ازدست دلم ، اوهوس باز شده !

چونکه ازغصه پریشان حال است

دل شده عاشق این دخترک همسایه،روزوشب زارزند

دخترک هیچ نداندکه دلم نادان است

دل بیچاره ی من  ، ازکجا آمده است ؟

اوکجا دیده چنین عشوه وناز ؟

پیرهن ازتوروحریراست با سینه ی باز

چشمها همچودویاقوت سیاه

قد چه گویم ، سروشیرازفراموش کنی

خنده هایش نمکین،دوالنگوی طلا بردستان

بادوگوشواره ی رقصان درگوش

رخ نگوهمچوپری ، دستهای مرمری

غنچه لب ، گونه ی سبز

چون دهان بازکند، دردهان مروارید

دامنی تنگ به پا ، کفشهاپاشنه بلند

عینک دودی به چشم ،روژ به لب ، دولپِ سرخابی

وای ازاین دل دیوانه من که ندیداست چنین رویائی !

دخترک قهاراست ، دل پریشان حال است

روزدنباله رودخترک همسایه، شب که شد بیمار است

من نصیحت بکنم ، ای دل بیچاره ، زار مزن

نام رسوای مرابرسراین کوچه وُبازارمزن

هرچه فریادکنم گوش اوکرگشته

اشک چو باران بهار، لحظه ای میبارد بعدآرام شود

گربه دادش نرسم بازدیوانه ومجنون گردد

هیچکس نیست بگویدبه دل ساده ی من

توواین جامه ی چرکین چه عاشق شده ای

توواین موی پریشان، پیرهن چِرک وُچروکیده به تن

کفش ازگیوه ی آن عهد قدیم ،این کلاه نمدی ِ پاره

کت کوتاه که ندارد دکمه ، جامه یِ سوراخت

آن گل شمعدانی کنج یقه، ساک وُهمبونه به دست

این ورم کرده شکم، شده چون دیگ پُلو

یا به شلوارگشادت که بی رنگ شده

بهتراین است خجالت بکشی

راه راکج بنما برگردیم، که نباشدچاره

گرکه مانیم منم اسیراومیگردم

کیست آن موقع دودیوانه به منزل ببرد ؟

s@rv

نظرات 16 + ارسال نظر
محمد جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:50 ب.ظ http://www.manoatefe.blogfa.com

سلام
عالیه
آهسته میگریم منو . . .
موفق باشی خانمی

Ashena شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ق.ظ

سلام
بازم این غریبه اومد و ....

شایدم بقول اون شاعر دیگه :
من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه
صد بار ترا گفتم کم خور دو سه پیمانه

"پیمانه های دلتون سرشار از عشق حقیقی "

سلام ای غریبه ی همیشه آشنا

تاهستم ای رفیق ندانی که کیستم
روزی سراغ وقت من آئی که نیستم

شادیتان روز افزون .ایامتان بهاری

tiredgirl شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:10 ق.ظ http://www.tiredgirl.blogfa.com

سلام استاد عزیز.من از طریق سایت شعر نو با شما آشنا شدم وچون به سروده هاتون علاقمندم مزاحمتون میشم.این سرودتون هم مثل بقیه عالی وبی عیب ونقص.از اینکه به وبلاگ بنده حقیر اومدید وبا اشعارتون گلبارانش کردید به خودم میبالم.درود بر شما.همیشه سبز بمانید.

حجت حصاری شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:34 ب.ظ http://قraghseashofte.blogfa.com

سلام دعوتید برای نقد و خوانش یک غزل[گل]

آسمان شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ب.ظ http://moonlit-night.blogfa.com

اقیانوس


بی رقص نهنگ زیبا نیست

بی قایق ماهی گیر

دریا

دریا نیست

در غروب اسکله

امشب

رقص قلندری تنها نیست!!!

غریبه ی Ashena شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:37 ب.ظ

جناب استاد این پاسخ رو به هر کی میدادید و یا اصلا هر کی اونو بخونه به هم میریزه ... خواهش میشه از این نوع پاسخها ...

چون که هستی ، ما به اینجا اندریم
در همه وب هایتان ره می بریم

نیستی را کِی به دریا می دهند
ما که اقیانوس در تو مینّگریم

روزهایتان پایا زندگیتان مانا

سلامی دیگر برسم شاگردی که استادی را نیاموختم حتی درمکتب بزرگان راهم نیست

مادراین ساحل بی آب چه حاصل داریم
ناگزیریم بمانیم که اندیشه ی باطل داریم
کم کم ازقافیه ی شعر به دور افتادیم
همچویک ماهی افسرده به تور افتادیم

چه کنم وتا کی انتظار آشنائی بمانم ترسم آن روز رسد که دیر شد باشدوتوان خواندنم نباشد
ایامتان شکوفا

غریبه ی Ashena یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:49 ب.ظ


( از دفتر شعرتون به اینجا کپی شد )

حافظ چو بشنید این سخن از "صاحب" شیرین دهن
لب را به دندانش گزید آهسته گفت در گوش من

دارم تعجب از کریم بر رنگ و رخ عاشق شده
دلبسته او بر دخترک ، شاید به نقش پیرهن

گفتم:دل استاد ما همچون خودش باشد جوان
جای شما خالی بُوَد در عشقبازی ، این زَمَن

".... ترسم آن روز رسد که دیر شد باشدوتوان خواندنم نباشد"
دل که جوان باشد می شود " همه " را خواند

"همه ی خواندنی ها برایتان خوانا "

دیدن روی توهم چنان قرار من است
قدم نما به دیده که روزبهارمن است
مگودگرسخن ازآشنا به من غریبانه
بیا که شورآشنائی توانتظارمن است

سیاوش پورافشار یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:51 ب.ظ http://5555a66s.blogfa.com/

سلام بزرگوار
خواندم شعر زیبایتان را
با غزلی از خودم بروزم خوشحال می شوم تشریف بیاورد

غریبه ی Ashena یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ب.ظ

از نظرات پیدا و پنهان وب دفتر شعرتون هم سر میزنین ؟!

سلام وعرض ادب
شرمنده حق باشماست .اون وبلاگ زمانی که چیزی مینویسم بازش میکنم .ضمنا حتم امشب روی همین وب پاسخ محبتهایتان خواهم داد
باز هم شرمنده

رضاقنواتی(جنوبی) دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ق.ظ http://mashoor.blogfa.com

سلام لقمانی عزیزم
حال واحوالتان چطوره
منو ببخش عزیز که دیر توانستم پیام بدهم وبد قول شدم..چه کنم گرفتارم ومجبورم شب وروز دوندگی داشته باشم
آقا جان نمی ذانم در سایت شعر نو چه می گذرد چیزهایی می بینم که مرا سخت آزار می دهد وفکرم را مشغول کرده است
هنوز بدرستی نمی دانم مدیر این سایت کیست
کسانی که در قسمت های مختلف سایت فعالیت دارند چه کسانی هستند
از ارسال پنج شعرم چهار تا را می نویسنند بدلیل مسائل سیاسی ازتایی آن معذرویم
اما هم آنها به من پیام خصوصی می دهند که به آنها زنگ بزنم
پیام اینچنینی از مسولین سایت بسیار دریافت می کنم
راستی آقای بیاتی که از هم استانی های ما هستند چطور آدمی هست
لطفا من را راهنمایی کنید که کله ام مثل بوق قطار سوت می کشه
راستیتش چون در این سایت با کسی رابطه ای ندارم واعتماد نمی کنم خواستم که شما عزیز من را راهنمایی کنید
این هم آدرس ایمیل منr.1390.g@gmail.com
در ضمن خیلی دوستتان دارم

الهه وکیلی دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ http://www.avaremehr.blogfa.com

سلام

خراب آبادم

به روز شده است

ومن چشم به راه آمدنتان ....

مهیارسنائی دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام وعرض ارادت!

جناب لقمانی عزیزدرودبرشما

دوستتان دارم بزرگوار

می ایم
می خوانم
اما
نظرنمیگذارم
زیرانمیخواهم به زحمت بیفتید
شب وروزبرشماخوش باد
مثنوی امروزشمارانیزدرسایت شعرنوخواندم
آفرین ودست مریزادبرشما ....همیشه.

سلام مهیار عزیز
نمیدونم پاسخ پیامو میخونی اینجا یا خیر
همیشه بربنده منت میگذاری وممنون حضورگرمتان هستم .البته کمی هم نگران که این روزها کمتر حضوردارید.آدرس وبلاگتون نداشتم پاسخ دهم .امیدوارم بیشتر سعادت خواندنتان داشته باشم
همیشه شادو موفق باشید
شاگردتان :کریم

مهیارسنائی چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ق.ظ

سپاسگزارم بزرگوار
تاج سرماهستی
زنده باشی...

غریبه ی Ashena چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام استاد بزرگوار
اعیاد خجسته ی شعبانیه رو خدمتتون تبریک میگم .
التماس دعا

سلام وعرض ادب
اعیادشعبانیه برجنابعالی وخانواده مکرم هم مبارک باد.متاسفانه ناآگاهی چیز بدی است قبلا تما م کامنت هایتان تائید کردم که بعدا سرفرصت پاسخ دهم ولی متاسفانه هرچه کردم نشدومنتظر پیام محبت آمیز دیگری ازشما شدم که امروز این لطف را کردید ومنت گذاشتیدبه این دلیل این را تائید میکنم ودومی را نگه میدارم برای پاسخ تا باز اشتباه نکنم وشرمنده گردم
البته دومی روی شعر کمی دیر آمدی است وحتم امروز پاسخ محبتهایتان خواهم داد

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:32 ب.ظ

عذرخواه ؛ گرفتار بودم و دو سه روزی هم اینترنت مشکل داشت

رشادعقیلی قشم دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:46 ق.ظ http://reshadaghili.blogfa.com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبا و مطالب مفیدی داری
من رشاد عقیلی از شاعران جوان جزیره زیبای قشم هستم
به وبلاگ اشعارم سر بزن
منتظر نظرات شما هستم
اگه از وبلاگم خوشت اومد لینکم کن من شما رو لینک کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد