سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروهاایستاده میمیرند(بیادلیلا اسفندیاری شیرزن کوهنوردایرانی)

 ثبت شده در تاریخ یکشنبه 23 مرداد 1390 به شماره سریال 139303 در سایت شعرنو 

 – وسایت شعر ناب 

کوله بارش سنگین

گامهایش استوار

نگاهش سوی قله

گاشربروم 2 درانتظارصعوداین شیرزن

یخچالها یکی یکی درنوردید

خسته گی مرده بود درتن اش

گامهایش همچنان توانمندومقاوم

آنچنان قایقی درامواج آرام دریا

برای فتحی دیگروافتخاری برتر

برفراز قله رسیدبا اشک شوق

پرچم افتخار گشود

نانگاپاربات .غارپِروُ

دنا ودماوند

سهندوسبلان

اشترانکوه ودیواره عظیم علم کوه

درانتظاردیداردوباره اش

گوشها انتظار شنیدن طنین صدای گرمش بربلندای قله

هیچ کس این را نمیدانست

خنده ها آبستن غمهاست

لیلا گام برقله گذاشت

اما هرگز نتوانست افتخارش با قلم ترسیم کند

غیرازتصویرش برفراز قله

دربرگشت دچار سانجه شد

لیلا ایستاده مُرد هرچندسروی استواربود

ودردل یخچالهای عظیم گاشر به آرامش رسید

تا همیشه جسم بی جانش  مصون بماند

دیگر لیلا نیست

نامش .تصویرش .شجاعت اش ماندگار

تا صعودی دیگر

شاید شاهدجسم بی جانش درقلب یخچالها باشیم

**

اورفت وُنامش گشته ماندگار – تنها ازاو عکسی مانده یادگار

s@rv

جمعه ۳۱ تیر، پیکر لیلا اسفندیاری در ارتفاعات هیمالیا و بین شکاف های یخی برای همیشه آرام گرفت. بانوئی که صعودهای زمستانی اش از مسیرهای مختلف به قلل و صعودش از دیواره علم کوه، فقط گام های نخست او در بلندپروازی های بی نظیرش درکوهنوردی بود.

 http://daftaresher.mihanblog.com/

نظرات 6 + ارسال نظر
مژده ژیان سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:09 ق.ظ http://naghme-baran.blogfa.com

استاد ارجمندم درود

قلمی فصیح در باب دردی وزین به گردش در امد
که قصه ای شعر گونه که آواز تلخ حقیقت رفتن داشت
و انتقال حسی قوی با قلم همیشه ایستای شما!

روحشان قرین رحمت پروردگار
قلمتان همواره در گردش.

لاهوتی سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ق.ظ http://lahootiazar.blogfa.com

سلام جناب لقمانی عزیز
سروده ارزشیتان رامجددزمزمه کردم
دستمریزاد
جسارتم رابپای ارادتم بگذاریدبی اجازه لینکتان کرده ام تامایه زینت وبلاگ محقرم شوید
پایدارباشید

شب افروز سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ب.ظ http://shereyar.com

درود بر استاد گلم
دلتنگت بودیم
دوتا خبر دارم
اول اینک یه افطاری در پیش داریم
توسط جناب فکری
و دومی سایتی به نامshereyar.org
در حال تولد
با شمارش معکوس
مشتاق دیدارتان هستم

شب افروز چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:07 ب.ظ http://shereyar.com

درود بر استاد عزیزم
استاد جان ماه پیش من تصمیم به ساختن یک سایت گرفتم که مشکلات سایت شعر ناب را نداشته و بهتر از سایت شعر نو باشد
خودم یک سایت به نشانی shereyar.ir طراحی کردم که الان هم دائر است ولی جالب نشد داشتم منصرف می شدم که یک شب در خواب دیدم جلوی یک در ایستاده ام که قفل بزرگ آویزی داشت
یک دفعه قفل و در با هم باز شدند من خیلی ترسیده بودم رفتم داخل وارد یک حسینیه شدم چند نفر مدح حضرت علی (ع) می گفتند منهم شروع به سرودن کردم
از خواب که بیدار شدم دوباره تصمیم گرفتم ولی نمی دانستم از کجا شروع کنم آقای اصغری گفته بود یک و نیم میلیون می خواهد تا یک سایت مثل آوای دل طراحی کند اولا که برای من خیلی بود و ثانیا از طراحی سایت خوشم نمی آمد
کامپیوترم را روشن کردم ولی ویندوز بالا نیامد چون وقت نداشتم پیش یک جوانی که تازه به محلمان آمده بود بردم
صحبت از طراحی سایت شد قول همکاری داد و سایت به نشانی shereyar.org ساخته شد دیروز آزمایشی راه اندازی شد ولی دوباره برای تغییرات قالب قطع شد فکر کنم جمعه راه اندازی شود خیلی سایت زیبائی شده
امیدوارم خوشتان بیاید شما افتخار سایت ما هستید
دوستتان دارم

جعفر سمنبر چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:41 ب.ظ http://jafarsamanbar.blogfa.com

سلام بر دوست واستاد ارجمندم کمی دلمان گرفته بود سری به وبلاک زیبای شما زدم اموختم لذت بردم ودلشاد شدم در پناه حق تندرست وپایدار باشید

محمد رسول باوندپور پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ب.ظ http://mrbavandpoor.blogfa.com

با سلام و عرض ادب و احترام
با یک غزل از حضرت حافظ و شرح ادبی آن به روز هستم و منتظر حضور و نظر حضرت عالی می باشم ...
این غزل بی ارتباط با شب های قدر نیست ...
صمیمانه التماس دعا دارم ...
یا علی [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد