سروناز

اشعارکریم لقمانی

سروناز

اشعارکریم لقمانی

مهراستاد : تقدیمی خانم سونیا صادقیان

 ثبت شده در تاریخ سه شنبه 11 بهمن 1390 به شماره سریال 160503 در سایت شعرنو

شاعر : سرکارخانم سونیا صادقیان اصفهانی

 (پیشکش ناقابل حضوراستادعزیزم جناب آقای لقمانی که درس اولش اخلاق وتواضع است )

**

دیده بر راه وبرنگه اش

ازسرانتظار ، می دوزم

رنجه سازدبه خوان من قدمی

دفترم را زشوق می سوزم

با سبدها خلوص وازته دل

دست اورا زدورمی بوسم

گردشمع وجود پرهنرش

همچوپروانه ام که می سوزم

شعراوبا نمک ولی شکرین

تیرحسش به روح می دوزم

نورقلب وصفای احساسش

شب من را کند چونان روزم

مهرمن گرچه نیست قابل او

چون پدر مهراو برافروزم

هم کریم است وهم ادیب لقمانی

من به این درکمینه دریوزم ...

(سونیا صادقیان اصفهانی)

**

پاسخ به شعر ارزشمند سرکارخانم صادقیان عزیزدرسایت شعر نو

چنان درمحضرت گُنگم که یارای نوشتن نیست

محبت تا کجا باشد ؟ که من رانای گفتن نیست

همیشه درکلاست ، درس مهروعاطفه خواندم

بمانم ، باز میخوانم، که دیگروقت رفتن نیست

چه گویم من زمهرتوکه این دل را پریشان کرد

که غم را برده ازگونه، بجای غصه خندان کرد

به رقص آورد احساسم ، کجا باشد دگر غمها ؟

خزانم رفته ازیادم ، چونان فصل بهاران کرد

قلم گنگ است درپاسخ که با اندیشه درگیر است

چه گویداو؟که گرگویدهمیشه زشت واکبیر است

چنان مغموم وُ حیران ،  ازسواد بی سوادِ خود

که ازکوتاهیِ ذهن اش، همیشه درد وُدلگیراست

s@rv

نظرات 11 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ق.ظ

عرض درود و ادب خالصانه محضر استاد بی نظیر و ارجمندم
کوچکترین شاگردتانم که در محضر شریفتان تلمذ کرده ام و تا عمر دارم بنده ی این در گاه می مانم. به قول مولا علی(ع): من علمنی حرفا فقد صیرنی ابدا.
باز هم از سروده ی بی نظیرتان و محبتی که فرموده اید کمال تشکر را دارم. سلامتی و عزت شما بزرگوار را از درگاه باریتعالی خواستارم. یا حق

خودم! شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:51 ب.ظ http://www.my-nice-dream.blogfa.com

سلام!
واقعا شعرهای قشنگی بود... ملموس!
خوشحال میشم به وبم سر بزنین و نظرتون رو بهم بگین!

محسن شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:29 ب.ظ http://www.nakhl-e-sharghi.blogfa.com/

سلام استاد لقمانی عزیز

از خواندنتان زنده شدم...


"نخل شرقی" با پست "تابع تناوبی نفس" آپدیت شد...

منتظر حضور پر مهر شما...

شاد باشید
[گل]

هم سفرقاصدک شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ http://manoinshabaybisetare.blogfa.com

سلام استاد عزیزم
جناب لقمانی عزیز
نمی دانید از شنیدن صدای گرم شما
چه قدر خوشحال شدم
و از اینکه مرا به عنوان شاگرد کوچک خود
پذیرفتید بی اندازه شادمانم
راستی استاد به خاطر این تقدیمی زیبا
از سرکار خانم صادقیان به شما تبریک میگم
و نا گفته نماند که شعر شما در جواب این تقدیمی
زیبا بود هرچند نتوانستم به خاطر همان مشکل قبلی کاملش را بخوانم ولی زیبا بود
استاد مشکل وب شما همچان وجود دارد
و نیازی نیست خودتان را اذیت کنید
من میتوانم در سایت شعر نو شعر های شما را بخوانم و یا در دیگر سایت ها امید وارم همواره شاد و پیروز و سلامت باشید.

دو مصرع از شعر جدیدم را به شما پیشکش می کنم.


بازم دوباره یاد تو را ارج می نهم
بی یاد تو در وادی دنیا نمی شود

گفتی که شب بدون تو با ماه سر کنم
با آه و اشک و غصه ی شبها نمی شود

مهرداد صالحی یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ب.ظ http://asal-banoo.blogsky.com

سلام استاد بزرگوارم،نور چشمم،دست بوستونم،غلامتونم
خوبین ان شاءالله؟
ان شاءالله
کم نصیب ما می شود زیارت روی ماهتون،چشم و چراغ من.شرمنده ی موی سپیدتونم....خجالت زده ی اون روی مهربونتونم.
امیدست که ببخشید این حقیر ناچیز کمترین را.
قلم گنگ ست در پاسخ که با اندیشه درگیرست.
خوشا به سعادت خانوم صادقیان که بزرگی چون شما در وصفش چنین می سرایید
از بانو عسل هم همین بس که عاشق عکس آرمیتای وبتان هست.
در پناه حق باشید و ماندگار

zahravafaei-mitra دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:12 ق.ظ

سلام وارادت حضور مهربانی استاد...کلمه ایی در خور تشکر وسپاس تمی یابم....جز بیکران سپاس....شاد وسلامت باشید.

خدایار امید سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ب.ظ http://k-omid53.blogfa.com/

سلام استاد .
وقتتون به خیر .
هماره از اندیشه نابتان بهره می برم و خوشحالم که مسیر تازه ای برای بهره مندی بیشتر یافتم .
با افتخار لینکتان می کنم .اگر قابل دونستید لینک بفرمائید.
کوچک شما ...... خدایار امید

مهرداد صالحی گل افشانی چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 ق.ظ http://asal-banoo.blogsky.com

سلام بر استاد بزرگوارم جناب لقمانی دوست داشتنی.
دست به دعا می نشینم تا شفا و بهبودی کامل مادر بزرگوارتان.
ان شاءالله که خدا قبول کند.
در قبال اشعار ارزنده و بزرگوار شما،اراجیفی بیش نیستند خدا رو شاکرم که عنایت شما همیشه شامل احوال ماست.
در شاعری برای من نمونه اید در ادب و اخلاق هم برای من نمونه ی یک انسان متعالی هستید خدا ما جوانان را زیر سایه شما بزرگوارن نگه دارد ان شاءالله،که خدایی نا کرده به کجی نرویم.
آشنایی با بزرگواری چون شما هم از لطف و عنایات خداوند متعال ست.
بانو عسل هم دست بوستون هستن.
ممنون از لطفتون بزرگوار.
در پناه حق باشید

رسول پیره پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:28 ب.ظ http://rasolpireh.blogfa.com

ممنونم از نظر شما. پاینده باشید

مسعود جعفرزاده شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ب.ظ http://barghayepaeezy.mihanblog.com/

درود جناب لقمانی عزیز.
راستش من تغییر وبلاگ ندادم، بلکه یه وبلاگ جدید با موضوع خاطرات و داستان کوتاه افتتاح کردم و وبلاگ قبلی(آیه های پریشانی) هنوز با موضوع دلنوشته و شعر به روز خواهد بود.

فرزاد دلجو یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:03 ق.ظ

سلام به دوست عزیز وقدیمی امیدوارم که همیشه سلامت باشید ودر پناه حق چه می کنی با شعرت دوست من هر انسانی را دگر گون می کنه خصوصا با این موزیک به به درود بر شما موفق باشید

سلام فرزادعزیز
همیشه مرا شرمنده میکنی اما هیچ وقت حضورنداری که تشکر کنم .امروز کامنت ارزشمندتان دیدم مجبور شدم اینجا پاسخ دهم هرچند نمیدانم میخوانی یا خیر
درهرحال بسیار دلتنگتان هستم ودرانتظار درس گرفتن ازمحضرتان
شادوسرفراز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد